brendastolwijk.reismee.nl

Fall break + Homecoming

Zoals ik in me vorige blog schreef gingen we van woensdag tot zaterdag naar Savannah. Ik, Yvonne (gastmoeder), Tessa (gastzusje), Tony (vriend van gastmoeder) en zijn ouders. Oh en 3 honden. Nadat we aankwamen gingen we naar een rivier waar je leuk langs kan lopen met winkeltjes en restaurantjes. Er zijn ook twee snoepwinkels met verse chocolade appels, praline, gepofte rijst repen, Reeses en meer, mmm! Donderdag ochtend doen we een trolley tour en gaan we naar een oude school en het huis wat als eerste pijpleiding had in Amerika. 's Avonds eten we in een restaurant van een bekende tv-kok en haar zoons. Het is een buffet en ik eet daar cornbread, zoo lekker. Vrijdag gaan Yvonne, Tessa en ik naar St. Simons Island met de honden. Daar is een strand waar de honden los mogen lopen. 's Avonds eten we bij The Crab Shack en delen we een groot bord met rivierkreeft, krabbenpoten, garnalen, stukjes worst, mosselen en aardappelen. Ik eet dus voor het eerst rivierkreeft en krabbenpoten. Best lastig om die krabbenpoten schoon te maken maar wel lekker. En rivierkreeft is ook lekker. Zaterdag doen we niks en rijden we naar huis. Zondag nog een relaxte dag en dan begint maandag school weer.... Maar wel een andere week dan normaal want het is homecoming week. Elke dag is er een "thema" waarnaar je je kleedt (uiteraard doet niet iedereen maar best veel wel). Maandag is het pyjama dag en ga ik dus lekker in me pyjama naar school. Dinsdag was het twinday want betekent dat je met iemand afspreekt om hetzelfde aan te doen. Woensdag is het neondag, mijn topje dat een soort van neon kleur is kan ik niet aan vanwege de dresscode... 's Avonds is er een bonfire op de parkeerplaats van school waar ik samen met Tessa heen ga. Donderdag is het disney dag. Na school haal ik een pakketje op van papa, mama en Gerard. Super leuk! Vrijdag is het spirit day wat betekent dat je je in de kleuren van de school kleedt, in dit geval geel/goud en zwart. In de ochtend is er ook een pep rally en Tessa is de mascote, een bij. Tijdens een pep rally zit heel de school in de tribune van de gymzaal. En de band doet wat, de cheerleaders doen wat en we juichen allemaal voor het footballteam. 's Avonds is de game. En dan op zaterdag de homecoming dance. Dat was erg leuk.

Aanstaande woensdagavond ga ik met Tessa naar Dinseyonice in Atlanta. Dit weekend gaan we weer naar de Ranch en op 17 oktober zie ik weer de andere Ayusa exchange studenten.

En ik heb ook iemand gemaild van cobb county school of ik misschien iets kan organiseren voor alle exchange studenten in de regio. Het lijkt hem leuk als ik dat doe en als hij het wat rustiger heeft gaat hij kijken of hij de email adressen van iedereen kan vinden en dan stuurt hij dat door naar mij. Lijkt me leuk om de andere exchange studenten uit de regio te leren kennen en wat te doen.

Nou dat was het dan, tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

mama

He wat een verrassing! Alweer een blog!
Wat leuk dat je naar Disney on Ice ga en naar de Ranch!
Leuk dat je wat ga organiseren voor alle exchange studenten.
Succes ermee!
Veel plezier weer en tot de volgende blog!! hi hi

Yvonne

Hey Brenda, leuk om al je verhalen te lezen zeg!
Jullie doen erg veel en zien ongelooflijk veel, dit blijft voor je hele leven een geweldige ervaring.
Geniet ervan!! p.s. de bladen heb ik op gezegd, zal kijken wat ik nog heb dan stuur ik ze nog toe.
Groetjes, yvonne

Monique

Hoi Brenda,
klinkt allemaal erg leuk, zeker zo'n week op school met al die verkleed partijen, lijkt wel beetje carnaval ;-). Kan je al een beetje je draai op school vinden en is het heel anders dan op de Nederlandse school? We hopen wel dat je in kleren blijft passen hoor,.......... want zo te horen is het eten erg lekker en probeer je echt van alles, leuk hoor. Nog veel plezier en hoop dat je de mailadressen krijgt zodat je iets kan organiseren, ......... met misschien iets oerhollands, boerenkool of hutspot eten ;-).
Veel plezier nog met deze unieke ervaring,
warme groeten Ruud & Monique

Brenda

Hoi Monique,
Haha inderdaad.
Ja op school gaat het goed. Het is erg anders vergeleken met Nederland.
Haha dat hoop ik ook. We gaan sinds kort naar de sportschool dus hopelijk helpt dat.
Ja dat zou leuk zijn. Haha :)
Dankjulliewel!
Groetjes Brenda

Miranda

Hoi Brenda,
Erg leuk weer om je verhaal te lezen en inderdaad je doet heel veel zeg
Zo blijven we toch een beetje op de hoogte ondanks dat je ver weg bent ;-)
Geniet maar weer verder en groetjes van ons allemaal!
Miranda

Gert en Marianne

Heeee Brenda! Leuk je verhalen te lezen. Sorry voor de late reactie maar we hadden hier wat probleempjes met internet. Leuke dingen doe je daar zeg, en lekker eten. Geniet ervan! Groetjes van ons

Brenda

Heee!
Bedankt voor jullie reactie! Geeft helemaal niks dat het wat later is. Dat doe ik zeker.
Dankjulliewel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active