brendastolwijk.reismee.nl

Volgend avontuur: Seoul

Hallo allemaal,

Ik zit alweer een maandje in Seoul, Zuid Korea en heb toch besloten om af en toe wat te schrijven. Verwacht er niet te veel van want het kost om tijd om dit te schrijven maar af en toe zal ik mijn best doen haha.

School:

De school heet Sungkyunkwan University. Het is nu maandag en mijn vierde school week is net begonnen. Mijn vakken zijn: Population & Politics of Contemporary Korea, Political & Economical Development in Korea, Understanding Asian Culture, Fashion Business and Basic Korean. Voor Fashion Business heb ik al een presentatie gehad en woensdag heb ik voor Basic Korean een dictee over 100 woorden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Er zit tussen sommige letters namelijk heel weinig verschil in geluid. Verder zijn de vakken wel leuk en interessant. Twee vakken (die met political & politics) lijken nu wel erg op elkaar maar de tweede helft van het semester gaat het ene vak over economie dus wordt het anders. Ik ben op dinsdag en vrijdag vrij wat me tijd geeft of om huiswerk te doen of iets leuks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heel erg in het schoolritme zit maar dat komt langzaam aan. De school is erg groot en bestaat uit meerdere gebouwen. Het schoolterrein ligt op een heuvel dus geen sportschool nodig. Op school zijn er meerdere cafetaria's waar je voor vier euro een complete maaltijd hebt. Het is wat beperkter in veganistische opties maar als het er is en het komt uit met mijn rooster ga ik er heen. Ook zijn er clubs op school en ik ga momenteel naar twee wat erg gezellig is. Afhankelijk van hoe druk ik het krijg blijf ik naar beide gaan en anders wordt het er een.

Dormitory:

Ik verblijf in de dormitory. Het heet I-house en zit tien minuten lopen van school. Dat ligt ook een beetje naar welk gebouw je moet. In de dormitory verblijven ongeveer 80 andere internationale exchange studenten. Dit zijn allemaal meiden. Je slaapt met z'n twee-en op een kamer en hebt eigen wc, wasbak en douche. Natuurlijk ook een bed, kledingkast en bureau. Op elke verdieping zijn twee koelkasten en een water dispenser. Op de begane grond is een grote keuken met drie rijstkokers, vier gasstellen met twee pitten, water dispenser, een plank in de kastjes pp en een koelkast per verdieping. Sommige koken altijd en anderen nooit. Ik wissel het af. Mijn kamergenoot is een Russisch meisje en erg aardig. We doen niet zoveel samen maar op de kamer kunnen we gezellig kletsen. We hebben een verschillend ritme maar we hebben geen last van elkaar. Het is al voor gekomen dat zij thuis kwam van een feestje toen ik alweer opstond. Van zondag t/m donderdag hebben we curfew: dan zijn de deuren tussen 1 and 5 dicht.

De stad:

Seoul is een grote stad, ik kan makkelijk 1.5 uur naar de andere kant van de stad reizen. Ik heb voor mijn gevoel nog heel weinig gezien en wil nog veel dingen doen. Er zijn mooie oude paleizen en andere bezienswaardigheden in de stad maar verder is het gewoon een mega stad en niet echt mooi.

Ik heb inmiddels door de dormitory al wat contact gemaakt dus als ik ergens heen wil kan ik altijd iemand mee vragen. Dat is erg leuk. Van 6 t/m 7 april ga ik met een organisatie nog een nachtje weg. Met mij gaan 5 anderen uit de dormitory mee.

Ik hoop dat dit leuk is om te lezen. Als ik wat ben vergeten of jullie zijn ergens benieuwd naar zijn laat het mij weten.

Reacties

Reacties

Jose

Hoi Brenda wat leuk om te lezen!
Ik begrijp dat het tijd kost maar het is wel heel erg leuk.
Alvast Succes met je dictee!
Dikke knuffel mama

Robin

Leuk om te lezen Bren! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active