brendastolwijk.reismee.nl

77 schooldagen gehad, nog 33 over

Hallo allemaal,

Een maand is al weer voorbij en de tijd gaat snel. Mijn laatste blog was op 25 april en sindsdien heb ik al weer veel leuke dingen gedaan. Soms ga ik alleen op pad (lekker makkelijk) en soms met meiden van de dorm. Eten en drinken is ook een leuk onderdeel van mijn verblijf hier. Ik ben bijvoorbeeld naar een mini barretje geweest waar ze cocktails in plastic zakjes serveren. Het heet Vinyl bar en is in Hongdae. Ik heb ook Kozel met kaneel gedronken, een bier uit Tsjechie want Kris komt daarvan. Ik heb lekker Indisch en Mexicaans gegeten ondertussen.

Ik ben naar een heel interessant museum geweest: Arario in Space. Het was steeds een kamer en dan ging je de wenteltrap op en de vierde verdieping ging je naar de andere kant en ging je weer een wenteltrap omlaag. Elke verdieping had verschillende kunst. Er was ook een audioguide met handige korte info.

Met Tour08 ben ik nog naar Gangwon-do geweest voor een nachtje. Erg mooi en lekker weer. Leuk om de zee te zien en we gingen aardappelpannekoeken maken wat erg lekker was.

Met Kris, Alex, en Cami zijn we naar Lotte world tower gegaan om daar vuurwerk te kijken. Het was erg mooi en duurde bijna 12 minuten. Krijg je wel een zere nek van haha.

Vorig weekend was ik met Kris naar Everland. Dat is een groot attractie park en heeft duidelijk inspiratie opgedaan in de Disney parken. Het was erg leuk maar we moesten voor de bekendste achtbaan 3 uur wachten. Dat was uiteraard wat minder. Het was wel een hele gave met een drop van 77 graden en best lang (3 min).

Op zaterdag was ik naar een Korean temple food workshop. Eerst bezochten we Jogyesa temple die mooi versierd was vanwege Buddha's verjaardag op zondag. We maakten ook een Lotus bloem. Daarna naar de Korean Temple Food Center. Daar eerst een thee ceremonie met een monnik en daarna met haar koken. Een koude soep met aubergine en rijstdeegballetjes en pannenkoekjes met groene pompoen (deze groente hebben wij niet), een andere groente die wij niet hebben, champignons, en pepers.

Afgelopen vrijdag was ik met de dormitory office naar Myogaksa temple voor een temple stay. Eerst krijgen een uniform om aan te doen. We maakten daar kennis met een monnik die ons over Buddhism vertelde. We deden eerst 108 keer een prosternatie doen. Ik voel mijn bovenbeenspieren nog steeds een beetje haha. Daarna lunch, meditatie van 15 min, thee ceremonie en we eindigden met schoonmaken.

Zaterdag was er een vegan festival in Innovation Park waar ik uiteraard heen ging. Erg leuk en lekker. Zondag had ik nog lekker restjes en vandaag heb ik nog een stukje cheesecake. Ik heb er ook gezellig met wat mensen gepraat die ik via Facebook herken. Ik luisterde ook naar een presentatie van een Koreaan die voor sea sepherd werkt en hoe hij vegan werd. Het is hier in Korea niet makkelijk om vegan te zijn en zo'n dag was dan ook erg fijn.

Deze week heb ik al weer wat leuke dingen bedacht. Vanavond ga ik met een Nederlands meisje van de dorm naar een restaurant waar we lekker burgers gaan eten haha. Morgen wil ik naar Deoksugung (paleis), een buffet restaurant en Blue House met Duits meisje. Woensdag ga ik naar Gwangjang market. Donderdag ergens lunchen en 's avonds uit met een groep. Vrijdag misschien naar Nami Island met Alex en Cami. Zaterdag wil ik naar Jeoksubang (vegan buffet) en Leeum Museum (doen om 15 Engelse toer). Dat zijn een beetje mijn plannen maar nog even kijken hoe alles loopt.

Ik hoop dat dit leuk is om te lezen en ik moedig zeker aan om google afbeeldingen te gebruiken om een beter idee te krijgen. Mijn foto's doen het geen recht haha.

Oh en mocht je je afvragen of ik nog wat aan school doe? Ja zeker gisteren een essay geschreven haha.

Groetjes Brenda

Reacties

Reacties

jose

Hoi brenda,
Wat gezellig en leuke dingen maak je mee!
Veel plezier nog, de laatste maand alweer!
Tot gauw!
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active