brendastolwijk.reismee.nl

Vakantie en nog wat andere dingen!

Het is niet lang geleden deze keer dat ik een blog heb geschreven maar ik heb inmiddels wel veel leuks te vertellen.

Vrijdag 12 febr - zaterdag 20 febr

Lekker op vakantie deze week. Vrijdagochtend met Yvonne en Tessa naar Queenstown, Maryland. Daar wonen vrienden van Yvonne en Johanna (haar moeder) is daar heen gevlogen. Zaterdag gingen we naar de Naval Academy. Heel groot complex waar ze rond de 4500 opleiden voor de navy. Maandagavond heb ik oesters geprobeerd. Het heel eigenlijk maar weinig smaak maar vies vind ik het ook niet. Ook deden we alsof het mijn verjaardag was dus zongen vier serveersters voor me hahaha. Dinsdag zijn we naar Assateague en Chincoteague gegaan. Twee kleine eilandjes waar wilde paarden lopen. Wij zagen er maar een paar in de verte maar in de zomer komen ze echt naar je toe als je op het strand zit. Woensdagochtend gaan we dan echt naar Washington. 's Middags hadden we een privétour door de Capitol building, wat echt heel gaaf was. Donderdagochtend zijn we naar de National Archives geweest. Daar liggen de Declaration of Independence, Constitution en Bill of Rights. 's Middags bekeken we het National Museum of American History. Yvonne, Tessa en ik gaan dan nog even op van die huurfietsen een rondje fietsen. We bekijken wat monumenten. Vrijdag hebben we bij het Witte Huis even foto's gemaakt en even bij de University club naar binnen geweest. Dat is een hele exclusieve club waar een lidmaatschap $30,000 per jaar kost. Yvonne heeft daar gewerkt in de catering. Daarna zijn we naar de Arlington Cemetary geweest en hebben we Tessa op het vliegveld afgezet. Zaterdag reden we al vroeg weg om naar de National Museum of History te gaan maar die opende helaas pas om 10 uur. We gingen even bij het Lincoln monument en Vietnam Memorial kijken. Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Het is namelijk zo'n 9,5 uur rijden zonder stops. Yvonne had een afslag gemist dus uiteindelijk hebben we er 12 uur over gedaan...

Het was echt een hele gave vakantie. Super interessant. Ik ben me gastmoeder heel dankbaar dat ze dit gepland heeft. Ik heb erg genoten.

Dinsdag ga ik samen met de andere exchange studenten en regioleider naar de Governor van Georgia. Dat zal wel weer een gezellige dag worden.

En dan van woensdag ga ik met Yvonne's moeder naar Californië. Daar woont namelijk John, Yvonne's broer, en zijn familie. Zondag vliegen we weer terug. Heel veel zin in.

En verder nog meer leuk nieuws. Papa, mama en Gerard komen op me laatste schooldag aan in Marietta. En dan vliegen we met elkaar op 4 juni terug. Heel erg veel zin in!

Verder heb ik me ingeschreven voor International Business & Management Studies in Rotterdam en Amsterdam. Me studie heb ik dus gekozen maar nu nog de plaats. Ik heb de tijd dus ik ga daar rustig overnadenken.

Vandaag is het nog maar 100 dagen tot ik in vliegtuig stap om naar huis te gaan. En 211 dagen geleden dat ik vertrok.

Bedankt voor het lezen en ik vind het altijd leuk om reacties te lezen.

Groetjes, Brenda

Reacties

Reacties

Jose

Hoi Brenda, wat leuk! alweer een blog!! Leuk om alles nog een keer te lezen, want je hebt zondag alles al lekker zitten vertellen. Heel veel plezier in Californië en met je uitje van Ayusa! en tot gauw!!
Groetjes, Papa en mama en Gerard

Ruud & Monique

Lieve Brenda,
Wat gaaf omdat dit allemaal weer te lezen. Bijzonder dat Yvonne je overal mee naar toeneemt en je haar familie laat zien. Mooie hoor, om dit allemaal mee te maken, al die verschillende indrukken is denk ik best overweldigde allemaal. Hoop dat je genoeg foto's maakt en een dagboek bijhoud omdat later allemaal terug te lezen.
Denk dat Washington heel bijzonder is geweest, ....heb je Obama de groeten gedaan ;-).
Nu nog weer een paar dagen op reis, ...... Je bent een boffert hoor.
En dan schiet het alweer aardig op, ... Wat gaat het snel.
Goed te lezen dat je vervolg studie geregeld hebt, je kan het maar geregeld hebben, ook voor je ouders weer een geruststelling ;-).
Hier gaat alles verder zijn gangetje. Je vader en Ruud samen met Peter en Ronald zijn net naar Roos gegaan voor een highbeer, is nog een verjaardagskado van de vrienden,voor hun 50 ste verjaardag. Dat zal best wel weer gezellig zijn en een laterteje worden.
Wij wensen je nog heel veel plezier, geniet ervan en lezen graag weer een bericht van je en foto's zijn ook altijd leuk.
Lieve groeten
Ruud & Monique

Miranda

Hoi Brenda,
Weer een heel leuk verhaal om te lezen Brenda en wat fijn dat je zo genoten hebt
Wij hebben al heel veel mooie foto's op facebook gezien.....
leuk hoor
Je hebt het zeker getroffen met je gast gezin zeg
Wat een verassing dat je ouders en Gerard naar je toe komen, dan kunnen zij ook nog even een stukje van jou ervaring meemaken
Ik zie dat je al aan het aftellen bent ;-)
Geniet nog de komende 100 dagen ;-)
Lieve groetjes van ons allemaal

Marianne en Gert

Hoi Brenda,

Wat interessant allemaal in Washington, de musea, white house en monumenten. We hebben de foto's gezien op facebook. En heel erg leuk dat je ook nog naar California kunt! Moest je eigenlijk niet gewoon naar school?????

Nou dat wordt ook weer een mooie periode op je nieuwe opleiding. Goeie keuze volgens ons.

Leuk dat je je ouders en broer dan straks kunt laten zien waar je het afgelopen jaar bent geweest. De school en de omgeving daar. Kunnen ze zich toch weer een betere voorstelling maken bij je verhalen. En dan lekker met z'n allen naar huis, heerlijk vooruitzicht!

Heel veel plezier in California en veel succes de laatste 100 dagen!

Groetjes!

Kim

Heeeheee bren,

Het is echt super leuk om te lezen watje allemaal doet daar, en wat grappig dat de serveersters voor je gingen zingen!!!

Heel veel plezier vandaag en een goede reis morgen naar california

Kusjes

Brenda

Iedereen nog bedankt voor jullie reacties! Super leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active