brendastolwijk.reismee.nl

4 aug - 16 aug 2015

Hee allemaal!

Ik ben inmiddels 2,5 van huis en 2 weken bij mijn gastgezin. Soms voelt het nog alsof ik hier voor de eerste dag ben hoor!

Dinsdag 4 aug:

Vandaag was ik alleen thuis. Ik heb een beetje uitgeslapen en geskyped met papa, mama en Gerard. Dat was erg leuk! Het was fijn om weer met hun te kletsen. Verder heb ik Orange is the new black gekeken.

Woensdag 5 aug:

De eerste schooldag! Ik rijd met Tessa naar school. Ik word eerst rondgeleid door een senior. Wat is de school ingewikkeld en onlogisch ingedeeld. Mijn vakken zijn niet erg leuk (US history, health science, graphic design en american literature) maar ik kom de dag door. Ik heb nog niet echt contact en tijdens de lunch zit ik alleen maar het is ook pas mijn eerste dag.

Donderdag 6 aug:

Op school is een dress code. Dat betekent dat je shirt mouwtjes moet hebben en je broek/rok langer moet zijn dan je vingers als je je armen gestrekt langs de lichaam houdt. Aangezien ik bijna alleen maar hempjes heb winkelen we even na het eten.

Vrijdag 7 aug:

Vandaag heb ik een nieuw rooster, yes! Ik heb nu US history, marketing principles, drama en american literature. US history en american literature zijn verplicht. Marketing is handig voor eventueel hbo en drama is goed voor mijn spreekvaardigheid. Tijdens de pauze zit ik bij een aardig meisje die ik aansprak in de rij voor lunch. Tessa gaat dit weekend naar haar vader. Yvonne en ik gaan naar de Marietta art walk en eten op Marietta square een lekkere pizzapunt. Inderdaad een pizzapunt en geen hele pizza. Een pizzapunt is groot genoeg.

Zaterdag 8 aug:

Vandaag is de student orientation day. Dat houdt in dat ik en andere exchange studenten afspreken met de local representative en wat leuks gaan doen. Yvonne rijd me er naar toe. We zijn erg vroeg en rijden langs Burger's market en besluiten om daar even te kijken. Het is een winkel met planten, vers local fruit en andere dingen. Dit is de website:http://www.burgersmarket.com/index.html Dan ga we naar de bibliotheek voor de student orientation day. We zijn alsnog vroeg en Yvonne besluit om een boek voor mij te lenen. Ook krijg ik een biebpas. En om 11:30 begint de student orientation day dan. Er zijn 3 meiden uit Japen, 1 meisje uit Korea, 2 jongens uit Chili, 1 jongen uit Duitsland en ik. We beginnen met informatie aanhoren van de local representative, informatie die al 100x is verteld maar goed... We eten met zijn allen lunch en om half 5 (denk ik) rijden we naar de World of Coke. Het is een museum van coca-cola. Het is proppen in de auto want er zijn 6 stoelen voor 8 personen. Het is gezellig met de andere exchange studenten. Aan het eind van het museum kan je allerlei verschillende drankjes van coca-cola proberen. Leuk! Ook krijg je een klein flesje cola mee als souverniertje. Dan om 7:45 is het afgelopen en word ik opgehaald door Yvonne en Tony (haar vriend). We eten bij een cubaans restaurant. Zoo lekker! Thuis kijken we nog een film met Johnny Depp.

Zondag 9 aug:

Vandaag gaan we brunchen bij Sugar Cakes op Marietta square met het stel (Annette en Stephan) dat ook op de R Ranch was. Daarna zijn Yvonne, Tony en ik naar het zwembad gegaan (er is er een in de wijk). We hebben met wat buren/vrienden rummikub gespeeld en pizza gegeten. Aangezien ik nog huiswerk had gingen we daarna naar huis.

Maadag 10 aug:

Vandaag heb ik voor het eerst de schoolbus genomen! Tessa heeft op maandag, dinsdag en woensdag drama club meetings dus dan blijft ze langer en neem ik de bus naar huis. Uiteindelijk ging de meeting niet door maar ik zag haar sms te laat waardoor ik alsnog met de bus ging. Ik was te vroeg van de bus gegaan maar ik gebruikte me telefoon om niet verkeerd te lopen.

Dinsdag 11 aug:

Vandaag heb ik een te laat briefje moeten halen. Tussen de lessen door is er 5 minuten looptijd. Ik nam naar mijn tweede lesuur een andere trap en raakte verdwaald maar de docent was streng. Ik was misschien 1 a 2 minuten te laat en moest toen 5 minuten lopen om een te laat briefje te halen maar goed... Yvonne is vroeg thuis en we eten vroeg om daarna nog even te winkelen.

Vrijdag 14 aug:

Zo mijn eerste echte schoolweek zit erop. Ik heb inmiddels leuk contact met verschillende meiden uit me klassen. Tessa voelt zich niet lekker en gaat eerder naar huis dus ik neem de bus. We hebben een kappers afspraak en de kapster stijlt na afloop mijn haar super mooi. Daarna gaan we naar een all you can eat aziatisch buffet. Weer erg lekker!

Zaterdag 15 aug:

Tessa en ik maken american pancakes (sommige met blauwe bessen), bacon en gekarameliseerde banaan. Yum erg lekker. 's Avonds gaan Tony en Yvonne naar een concert. Tessa en ik gaan naar een italiaans restaurantje waar ze karoake doen. Daar ontmoet ik ook haar vader en nog wat anderen. Helaas kan het restaurant geen karaoke meer doen vanwege copyright... Daarom gaan we na het eten (alweer erg lekker) naar Bruster's, een ijszaak. Als we thuis komen zie ik dat een tshirt en een jurkje gekrompen zijn, aih balen! Ik besluit om ze nat te maken en uit te hangen. Daarna ga kijk ik nog wat OITNB en ga ik slapen.

Zondag 16 aug:

Ik zie dat mijn anti krimp teckniek heeft gewerkt, gelukkig! Vandaag wordt een relaxte dag. Vanavond gaan we naar Annette (en Stephan) waar we zijn uitgenodigd om te dineren.

Ik heb het erg naar mijn zin. Af en toe zijn er wel momenten dat ik denk 10 maanden dat is wel lang... Maar goed dat hoort er bij.

Groetjes, Brenda

Reacties

Reacties

Yvonne

Hoi Brenda, erg leuk om jou bevindingen daar te lezen! en geloof wel dat je het getroffen hebt bij Yvonne en Tessa (zit hem vast in de naam hihi). Geniet van alles wat er op jou pad komt hoor. Groetjes van mij en de rest van de uijltjes

carla

hoi Brenda leuk dat je het naar je zin heb daar en dat je al aardig gewend bent.
zoals ik lees gaan ze daar wel heel veel uiteten, koken ze ook wel eens zelf daar?geniet van de vele nieuwe contacten en dingen. groetjes ook van ome Peter uit Bergen op Zoom

Brenda

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het zeker getroffen bij me gastgezin. Haha. Het is zeker vaak uit eten maar verder koken ze zelf.
Dankjulliewel
Groetjes Brenda

Monique

Hoi Brenda, leuk te lezen hoe je de eerste dagen hebt ervaren, spannend hoor. Zorg je er wel voor dat je kleren blijven passen ;-) Ben ook wel benieuwd naar je gestijlde haren, heb je een foto?
Lieve groeten Monique

Brenda

Dankje voor je reactie.
Haha ik moet zeker opletten. Ik heb op deze blog een foto geupload.
Groetjes, Brenda

Hans en Miranda

Hoi Brenda,
We hebben alles gelezen hoor, erg leuk om te lezen wat je allemaal doet in Amerika en wat is je haar mooi!!
Geniet ervan en we wachten je nieuwe verhaal wel weer af
Groetjes van ons

Brenda

Dankjewel!!
Groetjes Brenda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active