brendastolwijk.reismee.nl

Vertrek en New York

Hee iedereen!

Woensdag 29 juli vertrok ik dan naar de US voor 10 maanden, aargh! Spannend! Voordat ik naar Marietta ging ben ik eerst in New York geweest met 23 andere studenten.

Woensdag:

Woensdag moest ik al om 6:15 uur op Schiphol om om 9:15 te vertrekken met het vliegtuig. Alles ging goed we waren er op tijd. Paspoort, baggage en visum was goed. Het dag zeggen dat was erg kort en erg lastig voor iedereen. De meesten moesten dan ook huilen. Ik realiseerde het op dat moment denk nog niet goed genoeg en papa was lollig aan het doen dus ik was meer aan het lachen. Toen we in het vliegtuig zaten moest alle baggage eruit want er was een probleem ofzo. Daardoor hebben we een uur vertraging gehad. Dat was wel jammer. Maar de vlucht ging verder prima. We vlogen met een soort boogje. We vlogen over Manchester, Groenland en Canada en landen op Newark, New Jersey. Dat ligt aan de andere kant van de Hudson River. Na het landen moesten we in een erg lange rij om ons paspoort en visuum te laten controleren. Dat duurde best wel lang en mijn oren zaten dicht dus dat was wel vervelend. Nadat we dat gedaan hadden en de koffers hadden gingen we in de bus naar een mall. Het was erg warm buiten maar binnen in de mall koud door de airco. Het was een best grote mall met leuke winkels. Ik heb niks gekocht omdat ik daar echt te moe voor was. Na een uurtje of anderhalf zijn we naar het hotel gegaan. Daar hebben sommige nog even gezwommen. Dat was koud maar wel lekker. Daarna hebben we op de kamer gechilld en kregen we een een pizzapunt en salade.

Donderdag:

Donderdag was een erg drukke dag.We moesten al om 8:30 weg met de bus. We zouden onze gids ontmoeten. Het was denk een klein uurtje rijden en onderweg konden we mooi de skyline van NY zien. We kregen een erg grappige gids, Matt. Het eerste wat we deden was naar Fifth Avenue gegaan met de bus en daar kregen we wat tijd voor onszelf. Daarna zijn we naar City Kitchen geweest. Je gaat een trap op en komt dan in een soort kamer waar allemaal tentjes zijn om eten mee te nemen. Het is erg klein maar erg leuk! We kregen $20 voor de lunch vandaag en morgen. De gids idee was om het in Central Park op te eten maar het begon opeens keihard te regenen Het eten deden we in de bus en omdat het inmiddels weer droog was liepen we even door central park. Helaas toen we daar liepen heeft het nog een aantal keer geregend. En echt hard. Daarna zijn we lekker door de stad gereden en bij China Town gestopt. Hier kregen we weer wat vrije tijd. Na de vrije werd Matt vervangen door Nick. Het was toen ongeveer vier uur. De bus bracht ons naar Brooklyn Bridge en we zouden er over heen lopen. Het was wel aan het miezeren maar we gingen er toch overheen. Geen goed idee!! Het ging kei en keihard regenen. We waren tot onze onderbroek doorweekt. Het was niet meer leuk. Het ging zelfs onweren toen we op de brug liepen. Nadat we van de brug af liepen kochten sommige nog een ijsje bij de Brooklyn Bridge Ice Cream Factory. Op dat moment geen trek maar zeker iets voor de volgende keer. Daarna rijden we met de bus naar Hard Rock Caf'e om te gaan eten. Het eten was niet echt super.... Na het eten gaan we naar Top of the Rock. Wauw wat een mooi uitzicht over de staat heb je daar zeg!! We hebben mooie foto's kunnen maken en beneden zeggen we vaarwel tegen de gids. We rijden weer terug naar het hotel om lekker te gaan slapen.

Vrijdag:

Vandaag hoefden we er niet zo vroeg uit als gister gelukkig. We vertrekken om 9:30. We beginnen met een boot tochtje naar Lady Liberty oftewel Statue of Liberty. We gingen er niet op maar we krijgen wel mooi de kans om het te zien en foto's te maken. Daarna gingen we naar de 9/11 memorial. Heel erg indrukwekkend. Daarna is het al tijd voor lunch. We aten in een klein lunch-cafe iets. Niet echt geweldig maar ja. We rijden met de bus naar de metro waarmee we vervolgens naar Coney Island gaan. Coney Island is een strand met een boulevard en een soort permanente kermis / attractiepark. Ik nam daar een soort slush puppie, heel erg zoet! En verder gewoon lekker gezeten op het strand. Het avondeten hebben we bij L&B Spumoni. Het schijnt erg bekend te zijn maar bijzonder is het niet. In de bus mogen we kiezen of we naar Times Square willen om te winkelen of naar de Brooklyn Bridge en naar een parkje. De meesten kozen voor het tweede aangezien we daar de eerste keer met de regen niet echt van genoten hebben. Deze keer op de Brooklyn Bridge was wel erg leuk! Het was super mooi om te zien. Daarna reden we naar een klein parkje Washington Square Park waar onze gids graag komt. Het is een leuk parkje. Ze hebben er een soort Arc de triomphe, een plein waar op gekrijt wordt en schaak tafels. Na deze volle dag zeggen we dag tegen Nick en rijden we terug naar het hotel. Iedereen wordt daar nog ingelicht over het vliegen en we bedanken Cindy. Cindy is degene die vanuit Nederland mee is.

Zaterdag:

We vertrekken in groepen en ik zit bij de eerste groep wat betekent dat ik om 3 uur opsta en om 4 uur vertrek. We gingen om ongeveer 12 uur slapen dus dat is maar 3 uurtjes slaap. Ik vloog alleen dus dat was even spannend maar alles ging goed. Ik stond in de rij voor de bagage en ik zag dat je zelf moet inchecken ipv aan de balie dus ik vraag het voor de zekerheid aan de vroeg achter me. Zij zegt ja dat moet maar ik kan wel op je bagage letten. Dat was zo aardig van haar anders had ik weer helemaal terug in de rij gemoeten. Ik vloog met Delta en de stoelen waren zo ruim. Echt lekker! Het was een vlucht van een uur en 45 min maar je krijg alsnog een snack en drinken. Toen ze de verschillende snacks rond brachten keek ik even welke ik wilde. Er was eentje met kokos dus ik legde hem terug en pakte iets anders. De stewardess en steward zeiden dat die met kokos errug lekker is en ik mocht beide nemen. Dat vond ik erg aardig en ze hadden gelijk! Het was lekker. Op het vliegveld aangekomen moet ik voor mijn gevoel helemaal naar de andere kant voor mijn bagage. Dat was zo'n 15 min lopen. Er ging wel een treintje maar ik durfde dat niet te nemen, haha. Als ik bijna bij mijn bagage ben zie ik opeens een Ayusa bordje. Het is de local representative die me vertelt dat Yvonne en Tessa onderweg zijn maar last hebben van de file. Als ik mijn bagage van de band heb zie ik Yvonne en Tessa dan! Yee!! Super leuk!! Met de spullen lopen we naar de auto met NL op het nummerbord, haha en rijden we naar Marietta.

De rest van de dag zet ik in een andere blog dat is wat makkelijker!

Bedankt voor het lezen!

Groetjes, Brenda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active