brendastolwijk.reismee.nl

Toeristische uitjes tot nu toe

In deze blog zal ik vertellen wat ik tot nu toe heb gedaan in Seoul. Als je me een beetje kent weet je dat een van de dingen die ik graag doe is uiteten gaan. Ik ben al naar meerdere vegan/vegetarische restaurants geweest in Seoul. En dat was erg lekker! Nou zal ik jullie daarmee niet vervelen en hier andere dingen benoemen die ik heb gedaan. Voordat school begon ben ik naar het National Museum of Korea geweest. Ik heb daar een Engelse toer gedaan en dat was erg leuk. Leuk omdat over Zuid-Korea te leren aangezien we daar op school en in de media weinig over horen. Verder was ik naar het Hangul museum en het Korean war memorial. Hangul is de naam voor het alfabet (eerst werden Chinese tekens gebruikt door de geleerden en was er geen eigen alfabet) en de memorial is voor de oorlog van 1950-1953. Nederland heeft ook geholpen voor Zuid-Korea.

1 maart is March 1st movement en het was honderd jaar geleden. Korea was van 1910-1945 onder Japanse kolonisatie en in 1919 op 1 maart was de eerste publieke uitingen tegen de Japanse bezetting. Elk jaar wordt dit nog gevierd/herdacht. Mensen lopen met vlaggen in de straat. Daarna ben ik met Kris en Cami naar Myeondong gedaan. Dat is een bekende wijk en erg leuk. Daar is ook veel streetfood. Streetfood hier is hotteok (pannenkoekje gevuld met honing), tteokbokki (pittige rice cakes), fish cake, geroosterde kastanje en veel gefrituurde dingen. Je krijgt altijd honger ervan haha. Ook ben ik in Hongdae geweest wat een andere leuke drukke wijk is. Dongdaemun is twee haltes van de school en ook leuk. Daar was vorige week fashion week en toen heb ik lekker mensen gekeken.

Op een zondag ben ik met mijn kamergenoot Taya naar Changgyeonggung palace gegaan. Er was niemand dus perfect haha. Er zijn hier veel paleizen. Dat was mooi om te zien.

Op dinsdag ben ik vrij dus ging ik met een meisje naar het Seoul museum of history. Heel veel info dus alleen de belangrijkste dingen gelezen. Het museum was heel mooi en er was veel te zien. Ook weer leuk om meer over Seoul te weten te komen. Eerst heette het Hanyang.

Ik heb nog een vegan koreaanse kookworkshop gevolgd. Oh dat was echt heel leuk en lekker. Daarna gingen we naar een markt waar ze alles liet zijn wat vegan was en het was ook heel goedkoop. Wat normaal neit het geval is.

Afgelopen zondag ben ik met een groep exchange student wezen hiken in Bukhasan park. We gingen naar de Baegundae (spreek uit als: Bè-koen-dé) top, die is 836 m hoog. Het was een goede klim maar het uitzicht was het helemaal waard. De dagen erna heb ik wel lekker de lift genomen als het kon haha.

Vanochtend heb ik een gratis wandeltocht met gids gedaan. We liepen eerst door Unhyeonggung (Oen-heng-koeng) paleis en toen door Bukchon Hanok village. Buckchon ligt tussen twee paleizen en was oorspronkelijk waar de ministers woonden zodat ze dichtbij de paleizen waren. Dit weekend ga ik nog naar Namdaemon market en 4 maart ga ik weer een wandeltocht doen maar dit keer over Seollo 7017. Dat was een snelweg maar is nu een voetgangersgebied. En van 6 op 7 april ben ik nachtje weg naar Wangin Spring Festival.

Ook beginnen sommige bomen voorzichting te bloemen dus binnenkort zal ik waarschijnlijk iets doen om cherry blossoms te zien. Dat moet heel mooi zijn. Starbucks heeft zelfs een cherry blossom latte.

Ik hoop dat dit leuk is om te lezen en zoek gerust foto’s op Google op want dat zegt wat meer haha. Bedank in ieder geval voor het lezen en laat maar weten wat leuks is om te lezen of niet! Fijne dag allemaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active