brendastolwijk.reismee.nl

Al weer thuis

Ik ben nu al een paar dagen thuis en mijn laatste blog was een maand geleden dus ik dacht ik schrijf nog een laatste blog als afsluiting.

Mijn laatste schooldag was al 25 mei dus dat was erg lekker. Mama, papa en Gerard zouden dan om half 3 's middags landen. Ik had al gepland dat ik dan met Robin zou skypen zodat de tijd sneller zou gaan. Maar opeens op dinsdagavond waren ze er al. Echt super leuk. Ik had het helemaal niet verwacht. Wel echt een superleuke verrassing natuurlijk.

Woensdag ging nog wel naar school, het was maar een halve dag. Mama, papa en Gerard hebben me toen opgehaald en ik heb ze de school laten zien. We kwamen ook nog wat docenten tegen dus dat was wel heel leuk. Daarna eten we bij Chick-fil-A, wat uit Georgia komt, gaan we naar Buford Highway International Market en een winkelcentrum. 's Avonds eten we gezellig met Yvonne en Tony mexicaans. En met z'n allen gaan we naar een note burning fire bij buren. Het is daar traditie om aan het einde van het schooljaar je schriften te verbranden.

Donderdag gaan we er vroeg uit en met z'n vieren naar Atlanta. We doen een toer bij het CNN Center, gaan naar de World of Coca-Cola, aquarium en Westin waar we naar de 73e verdieping gaan. Je hebt daar mooi uitzicht over de stad. Het was een volle dag maar heel erg leuk.

Vrijdag gaan we 's ochtends met Yvonne naar het Booth Western Museum, we eten bij een typisch oude diner en rond 17 uur gaan we naar de Ranch. We doen lekker rustig aan.

Zaterdag gaan we 's ochtends naar Dick's Creek waar we van een man florel krijgen die die heeft gevangen. 's Middags lekker zemmen en bbq-en. En daarna een kampvuurtje met marshmellow's; lekker.

Zondag gaan ik en Yvonne er vroeg uit om de paarden te reserveren. Na de ontbijt doen we ritje op de paarden. Daarna gaan we naar het zwembad want het is al warm. Met z'n viertjes gaan we naar Dahlonega en met z'n allen eten we daar. Na het eten gaan Gerard en ik bij Waltmart in een invalide-winkelwagentje rijden, super grappig.

Maandag gezellig met z'n allen ontbijten en dan met z'n viertjes naar de Consolidated Mine. Vroeger hadden ze namelijk goudmijnen daar. Dan naar de outlet malls waar we goed slagen.

Dinsdag doen we echt iets super leuks: een segway toer door Atlanta. Ik was wel een beetje nerveus hoe dat nou zou gaan, je ziet best vaak filmpjes dat het mis gaat. Maar het was helemaal niet moeilijk en heel leuk. 's Middags naar we naar het Swan House en Smith House. Yvonne heeft voor ons gekookt; een can in the ass chicken en groenten met aardappel uit de oven. Als toetje gaan we naar Bruster's waar ze heel lekker ijs hebben.

Woensdag gaan we naar een cupcake automaat, waar je de cupcake uit de muur haalt. We gaan na het middageten naar Kennesaw Mountain die we omhoog lopen. 's Avonds eten we Cubaans wat echt heel erg lekker is. Thuis laat Tony nog even zijn pistool zien, dat kan ook alleen maar in Amerika natuurlijk.

Donderdag doen we een Chick-fil-A hoofdkantoor toer, toer bij het Fox Theatre. Daarna eten we bij Aviva by Kameel. De eigenaar, Kameel, komt vragen waar we vandaan komen en hij vertelt dat zijn neef in Leiden woont, super toevallig. Daarna komt hij ons allemaal een stukje baklava brengen, lekker! Daarna naar Stone Mountain waar ze de drie helden van de Civil War in gemaakt hebben. Het was helaas slecht weer dus konden we niet met de gondel naar boven. We gaan dan maar even naar een wapen winkel en dan is het al weer tijd voor avondeten.

Vrijdagochtend pakken we de koffers in (nouja eigenlijk doet papa het) en eten we bij Waffle House, ook iets wat je gedaan moet hebben als je in de Southern states zit. Daarna een Marietta Trolley tour en weer verder met inpakken. We gaan naar de art walk en eten bij House of Lu. Laatste keer dat ik Annette en Stephane en mijn vriendinnen van school zie.

Zaterdag het laatste inpakken en dan afscheid nemen. Ik zal Yvonne en Tony wel missen maar ik vind het ook wel leuk om weer naar huis te gaan. Onze eerste vlucht heeft te veel vertraging dus moeten we de vlucht omboeken. Ze boekt eerst mama, papa en Gerard voor een vlucht die om 19:40 vertrekt en mij om 22:30 en ze zegt dat we naar Delta moeten gaan om het te veranderen. Dus wij gaan de internationale terminal maar daar vertelt Delta dat de vlucht van 19:40 al vol zit en we bij United moeten omboeken. Lekker dan. Dus wij weer terug naar de domestic terminal en omboeken. We brengen dus zowat heel de dag door op het vliegveld maar de tijd gaat opzich wel snel. De vlucht is nu een directe vlucht en verloopt erg goed.

Zondag als we aankomen op Schiphol staat de familie en Kim en Robin al te wachten. Wat een super leuke verrassing. Echt leuk. Super leuk om iedereeen weer te zien en ook de tuin en het huis zijn mooi versierd.

Ik heb een super leuk high school jaar in Amerika gehad en zal er nog vaak aan terug denken.

Reacties

Reacties

Marianne en Gert

Heee Brenda,

Ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben met z'n vieren.

Mooi dat je een fijne tijd hebt gehad in Amerika. Wij zijn trots en hebben respect dat je dit toch maar mooi eventjes hebt gedaan. Je zal best wel eens hebben gedacht: waar ben ik aan begonnen zo in m'n eentje, maar je hebt volgehouden en gedaan waar voor je gegaan was. Super!

Jullie ophalen van schiphol was ook super leuk. Fijn om jou en jullie gezin weer te zien. Het was ook heel leuk om jullie huis een beetje te versieren samen met opa en oma.

Nou Brenda, het was leuk het afgelopen jaar je blogs te lezen. Geniet van je vakantie. Veel succes met je vervolg opleiding en geniet van de ervaringen die je hebt opgedaan in Amerika!

Hartelijke groetjes,

Marianne en Gert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active